Subject: 6-2.1/3067 Marjapõllu ja Liisapõllu DP eskiisi avalik arutelu
From: <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Mon, 2 Sep 2024 16:52:10 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Saadan detailplaneeringu avaliku arutelu teate:

Tori Vallavalitsus korraldab Eametsa külas asuvate Marjapõllu ja Liisapõllu 
kinnistute detailplaneeringu eskiislahendust tutvustava avaliku arutelu 16. 
septembril kell 16 Sauga teenuskeskuses Selja tee 1a, Sauga alevik.

Kui on soovi osaleda arutelul veebi teel, palun sellest eelnevalt teada anda 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Marjapõllu ja Liisapõllu kinnistute detailplaneering on algatatud Tori 
Vallavolikogu 18. jaanuari 2024 otsusega nr 227.

Eskiislahenduse avalik väljapanek toimus 08.07–06.08.2024.

Planeeringuala asub Eametsa külas Nigula tee ääres. Põhjas suunas piirneb 
planeerinuala Ansupõllu (73001:001:0296, maatulundusmaa 100%) kinnistuga, 
läänest Nigula tee ja elamualadega, lõunast Tõnise (73001:001:0153, 
maatulundusmaa 100%) kinnistuga, itta jääb Siimu-Uuetoa (73001:001:0303, 
maatulundusmaa 100%) kinnistu ja Ristemäe krossirada.

Detailplaneeringu peamiseks eesmärgiks on nimetatud kinnistud jagada 
ühepereelamu ja ärimaa kruntideks, määrata moodustatud kruntidele 
ehitusõigus ning lahendada vajalik taristu ja haljastus. Kinnistutele 
juurdepääsuks on planeeritud rajada mahasõidud Nigula teelt. Planeeringuala 
idaserva planeeritakse kõrghaljastatud puhvervöönd Ristemäe krossirajalt 
tuleva müra ja tolmu leevendamiseks, samas saab puhvervööndit kasutada 
rekreatsioonialana. Samuti jääb planeeringuala lähedusse Pärnu lennujaam. 
Planeeringu koostamisel tuleb arvestada lennuliiklusest tingitud müraga 
Planeeringuala kogupindalaks on ligikaudu 10,57 hektarit.

Kehtiva Sauga valla üldplaneeringu kohaselt ei ole alale kavandatud elamumaa 
sihtotstarbega krunte, ala on tähistatud põllumaana ja eraldi 
juhtfunktsiooni ei ole määratud. Detailplaneeringuga tehakse ettepanek Sauga 
valla üldplaneeringu muutmiseks.

Antud piirkonnas ja planeeritava ala vahetus läheduses on üldplaneeringuga 
määratud elamualasid, seega on juhtfunktsiooni muutmine elamualaks 
olemasoleva olukorraga kooskõlas. Tegemist on suhteliselt linna lähedal 
asuva piirkonnaga (u 3 km linna piirist), mis asub sarnaste elamupiirkondade 
vahetus läheduses ning moodustab suhteliselt kompaktse asula koos Nigula tee 
ja Sauga jõe vahele jäävate elamualadega.

Eelistada tuleb uute arendustegevuste koondamist olemasolevatesse 
keskustesse, tagamaks sellega juba toimivate keskuste jätkusuutlikkust ja 
täiendavat arengut, sh teenuste ja töökohtade olemasolu. Kavandatava 
tegevuse ala jääb kiiresti areneva Sauga aleviku lähipiirkonda ning 
arvestades, et piirkonnas on tüüpiline maaline hajaasustus praktiliselt 
hävinud, järgib see ka Eametsa külas välja kujunenud asustus- ja 
hoonestusstruktuuri.

Detailplaneering on võimalik koostada vastavalt üldplaneeringus väikeelamu 
maa-alale seatud tingimuste kohaselt.

Planeeringu eskiislahendusega saab tutvuda valla kodulehel 
https://www.torivald.ee/eametsa-kula-marjapollu-ja-liisapollu-dp ja eelneval 
kokkuleppel Sauga teenuskeskuses Selja tee 1a, Sauga alevik, Tori vald.

Parimaga

Piret Kallas

tel 5198 4663

  <http://email.mg.torivald.ee/o/eJxEzjFu7CAQgOHTmO5ZAzOYoaBYvaTYNjcYYNhFWuLIRj5_FKVI_-vXdxtfz_2QD33J1HqfOu5viQISoqkp5-yb0WSD8469RTTPVL2WbVNfomRhRhbOlQNBUdANnenJgSOI4Cx6Z2GN4Im830gYg2BcCMZjnfvRL3nVVdUMPU956L9e04L_3aqNsgau0BpD4UK62YVAfrVrtHHBd3Ok_tn2hWDqcfVTZej8uc10-wvNldx3AAAA__8XOUPv>